ліфти в м. Київ

тел.(044)384-31-51

м. Львів

тел. (0322)53-24-51

Портал Форум - всі теми (ліфти ти ескалатори)Ukrainian (Ukraine)Russian (CIS)English (United Kingdom)

Who's Online

На даний момент 1090 гостей на сайті

 

 

Словник

 

Система керування ліфта — сукупність пристроїв керування, що забезпечують роботу ліфта.

 

Змішане керування - вид керування, при якому команда керування на пуск ліфта подається як з кабіни, так і з поверхових площадок.   

 

Технічне обслуговування - комплекс дій або дія для підтримання справного чи стану працездатності ліфта (підйомника) під час використання його за призначенням, простою, збері-гання та транспортування 

 

Уловлювачі — пристрій для гальмування, зупинки й утриман-ня кабіни (противаги) на напрямних. 

Лифты Izamet в Украине.От производителей лифтов.Izamet.Лифт Киев , лифт Otis, Лифты Отис.Лифт Крым, лифт грузовой, лифты пассажирские.Лифты, эскалаторы, подъемники всех типов от производителей. Цена лифта. Портал. Лифты Izamet.Форум.Izamet лифт.Заказать лифт.Вакуумные лифты.Izamet.com - сайт по лифтам и эскалаторам
Ласкаво просимо, Гість
Привіт! Вхід або Реєстрація.    Забули пароль?
Вниз Відповісти Вибране: 0
Повідомлення теми: Керівництво по експлуатації ліфта GEN 2 Comfort
#288
admin (Адміністратор)
Адміністратор
Постів: 37
graphgraph
Користувач в офлайні Клікніть тут, щоб продивитися профіль цього користувача
Керівництво по експлуатації ліфта GEN 2 Comfort Репутація: 0  
1
"ЗАТВЕРДЖУЮ"
Генеральний директор ЗАТ ОТІС
"____" _________ 2006 р.
ЛІФТ ПАСАЖИРСЬКИЙ
Керівництво по експлуатації ліфта пасажирського
без машинного приміщення GEN 2 Comfort
2
Це керівництво по експлуатації містить основні відомості по будові і роботі
пасажирських ліфтів GeN2 Comfort, а також основні положення по експлуатації і
технічному обслуговуванню.
Керівництво призначене для навчених за програмою ОТІС фахівців і обслуговуючого
персоналу спеціалізованої організації відповідно до вимог "Правил будови і безпечної
експлуатації ліфтів" (ПББЕЛ).
При експлуатації ліфтів слід також керуватися наступними документами:
1. Супровідною документацією, що поставляється з ліфтом (паспорт, електрична
схема, креслення, сертифікати).
2. Правилами будови і безпечної експлуатації ліфтів (ПББЕЛ);
3. Правилами будови і експлуатації електроустановок (ПУЕ);
В процесі виготовлення ліфта заводом-виробником можуть бути внесені незначні
конструктивні зміни, внаслідок чого ліфтові вузли в деяких деталях можуть не
відповідати рисункам, представленим в цьому посібнику.
1. Короткий опис ліфта
1.1. Призначення ліфта.
1.1.1. Пасажирські ліфти, на які поширюється це керівництво,
призначені для підйому і спуску людей і (або) вантажів в кабіні, рухомій по жорстких
вертикальних направляючих в спеціальній ізольованій шахті. В окремих випадках
допускаєтся транспортування вантажів у супроводі пасажира, при цьому сумарна вага
не повинна перевищувати встановлену вантажопідйомність ліфта.
НЕ ДОПУСКАЄТЬСЯ транспортування вантажів, що можуть пошкодити
устаткування ліфта або оздоблення купе кабіни.
1.1.2. Сфера застосування і індекси ліфтів вказані в розділі 1.2. цього керівництва.
1.1.3. Ліфти розраховані на експлуатацію в умовах, що виключають попадання на
устаткування ліфта атмосферних опадів, в невибухонебезпечному і не
пожежонебезпечному середовищах, без агресивної пари і газів в концентраціях, що
руйнують метал і ізоляцію.
Нормальні значення кліматичних чинників довкілля для шахти ліфта складають:
- діапазон температур повітря в шахті від 0°С до +40°С;
- шахта має бути вентильованою з відносною вологістю не більше 80% при
температурі +20°С
3
1.2. Технічні дані ліфтів GeN2 Comfort.
Таблиця 1.
Коротка технічна характеристика
Параметр Величина
Вантажопідйомність, кг 320 - 1020
Швидкість, м/сек 1,0
Кількість пасажирів, чол. 04 – 06 – 08 – 12 - 13
Висота підйому максимальна, м 45 (14 зупинок)
Підвіска, тип 2 : 1 із запасовкою під кабіною
Привод, тип З частотним регулюванням –
OVFNO1B
Лебідка, тип безредукторна
Система управління MCS220-R (на базі плати ТСВС)
Двері кабіни і привод, тип РАХ з приводом АТ-120
Двері шахти Prima і PRIMA-S
Уловлювачі кабіни, тип 9672А 9672С
Обмежувач швидкості, тип Appolo (Тав20602а)
Буфери кабіни і противаги, тип FAA320R1 і FAA320R2
Замок дверей шахти, тип FAA23400L
Термін служби ліфта, років 25
4
1.3. Склад, будова і робота ліфта
1.3.1. Ліфтове устаткування розміщується в шахті, що відноситься до будівельної
частини будівлі. У нижній частині шахти знаходиться приямок.
1.3.2. Ліфти, залежно від вантажопідйомності, відрізняються габаритами кабіни і
конструктивним виконанням окремих вузлів
1.3.3 Кожен ліфт на контрактній основі може бути укомплектований
одиночним комплектом запасних частин - ЗІП.
1.3.4. Ліфти GeN2 Comfort мають поліспасну підвіску з кратністю поліспаса 2.
Тягові ремені запасовані під кабіною.
Загальний вигляд ліфта і взаєморозташування складових частин ліфта показано на рис.1.
1.3.5. Основними складовими частинами ліфта є:
- привод (лебідка)
- кабіна
- противага
- двері кабіни (ДК)
- двері шахти (ДШ) (на рис.1. не показані)
- тягові ремені
- направляючі кабіни і противаги
- обмежувач швидкості (ОШ) з натяжним пристроєм
- буфери кабіни і противаги
- панель управління з контроллером
- електроустаткування і електророзводка
1.3.6. Кабіна і противага рухаються по направляючих, які установлені
в шахті по всій висоті. Рух здійснюється приводом, за рахунок сили
тертя між тяговими ременями і шківом. Привод встановлений на балці у верхній частині
шахти, там же встановлені обмежувач швидкості (ОШ), спеціальний світильник,
освітлюючий зону обслуговування приводу, вимикач освітлення шахти. У приямку
розташовуються буфери кабіни і противаги, натяжний пристрій каната ОШ, вимикач
приямка.
На верхньому поверховому майданчику встановлена панель управління, що включає
контролер. У панелі управління розташовуються головний автоматичний вимикач, що
замикається, і пост ERO. Панель управління вбудована в обрамлення порталу ДШ
верхнього
5
поверхового майданчика. Також можлива установка панелі управління на
передостанньому поверховому майданчику.
1.3.7. Для входу в кабіну і виходу з неї, шахта по висоті підйому має прорізи,
закриті дверима - двері шахти (ДШ), кількість яких відповідає
кількості зупинок ліфта. ДШ закриваються автоматичними замками. Відкриття
і закриття дверей кабіни (ДК) і шахти здійснюється за допомогою приводу дверей,
встановленого на балці ДК. ДШ відкриваються, коли кабіна знаходиться на даному
поверсі. В разі відсутності кабіни на даному поверсі відкриття ДШ з поверхового
майданчика можливо лише спеціальним ключем.
1.3.8. Кабіна приводиться в рух після натиснення кнопки наказу, розташованої на
панелі управління в кабіні ліфта (панелі СОР), або кнопки виклику, розташованої на
посту викликів на поверховому майданчику. Вибір напряму, пуск, розгін, уповільнення
і зупинка кабіни, робота дверей забезпечується автоматично мікропроцесорною
системой управління ліфта. Передача сигналів від встановленої на кабіні
електроапаратури до контроллера здійснюється за допомогою підвісного кабелю.
Загальний принцип роботи ліфта:
При натисненні кнопки виклику в електроапаратуру управління ліфтом подається
електричний імпульс (виклик). Якщо кабіна знаходиться на зупинці, з якою поступив
сигнал, то відкриваються ДК і ДШ на даній зупинці. Якщо кабіна відсутня на даній
зупинці, то подається команда на її рух. У обмотку електродвигуна приводу подається
напруга, створюється відповідний момент на валу електродвигуна і шківі, потім
знімається гальмо. Шків за рахунок сил тертя приводить в рух тягові ремені з
підвішеними на них кабіною і противагою. При підході кабіни до заданої зупинки
система позиціювання ліфта (система PRS) видає сигнал в систему управління на
уповільнення і зупинку кабіни. Система управління знижує швидкість і в мить, коли
поріг кабіни суміститься з рівнем порогу ДШ, кабіна зупиняється, накладається
гальмо, включається в роботу привод дверей. ДК і ДШ відкриваються. Для
забезпечення великого пасажиропотоку система управління ліфта має можливість
попереднього відкриття ДК і ДШ в зоні поверхового майданчика менш ніж за 0,2 м
(замовлена опція).
При натисненні на кнопку наказу панелі СОР, ДК і ДШ закриваються, і кабіна прямує на
заданий поверх. При збірній системі управління можливий рух ліфта з пасажиром за
викликом, за умови, коли пасажир, що увійшов або знаходиться в кабіні, не зареєстрував
наказ (не натискував кнопку наказу потрібного поверху) до закриття ДК і ДШ. Для
екстреного відкриття дверей в зоні зупинки, панель СОР забезпечена спеціальною
кнопкою ДВЕРІ. Кнопка дозволяє відкрити двері і тримати їх відкритими до тих пір, поки
не прозвучить сигнал (зумер) про перевищення утримання ліфта з відкритими дверима і
двері не почнуть закриватися автоматично. Після прибуття на поверх і виходу пасажирів,
6
Рис 1. Загальний вигляд ліфта в шахті
7
двері зачиняються, і кабіна стоїть на зупинці до тих пір, поки знов не буде натиснута
кнопка виклику з поверхових майданчиків або до включення автоматичного режиму
"Паркування".
Рух кабіни можливий лише при справності всіх блокувальних і запобіжних пристроїв.
Спрацьовування будь-якого блокувального або запобіжного пристрою приводить до
розмикання ланцюга управління і зупинки кабіни. Кабіна забезпечена
вантажозважувальним пристроєм (ВЗП) (рис.17), який не допускає пуск ліфта в разі
його перевантаження на 10% вище за номінальну вантажопідйомність.
1.4. Будова складових частин ліфта
1.4.1. Привод ліфта
1.4.1.1. Залежно від моделі ліфт комплектується приводом моделі:
- Yaskawa A-EN (AAA20220AR1) потужністю 3,3 кВт (для 4D і 6D);
- Yaskawa B-EN (AAA20220AR2) потужністю 4,8 кВт (для 8D);
- Kollmorgen (AAA20220AK9) потужністю до 6,4 кВт (для 12W і 13D).
Основними складовими частинами приводу (рис.2) є: синхронний електродвигун з
постійними електромагнітами, вбудоване електромагнітне дискове гальмо і шків тертя.
Привод встановлений на балці, яка спирається на направляючі кабіни і противаги.
Рис. 2. Привод ліфта
8
1.4.1.2. Електродвигун синхронний з постійними магнітами збудження забезпечений
захистом по струму і по температурі (датчик температури на 140°С). Вал електродвигуна
поєднаний з шківом.
1.4.1.3. Гальмо дискове, електромеханічне, нормально-замкнутого типу.
Розгальмування здійснюється дистанційно, за допомогою натиснення на кнопку,
розташовану в панелі управління на верхньому поверховому майданчику.
1.4.1.4. Шків тертя перетворить обертальний рух в поступальний рух тягових
ременів за рахунок сили тертя, що виникає між ременями і шківом під дією сили
тяжіння кабіни і противаги.
Діаметр шківа тертя 80 мм (для 4D, 6D і 8D) і 100 мм (для 12W і 13D).
1.4.1.5. З даним приводом застосовується система частотного регулювання -
OVFN01B (OVF20CR) з покращеними характеристиками.
1.4.2. Кабіна.
1.4.2.1. Кабіна ліфта (рис.3) призначена для перевезення пасажирів, у тому числі з
вантажем. Кабіна ліфта підвішується на тягових ременях і фіксується від розвороту
відносно вертикальної осі напрямними.
Основними складовими частинами кабіни є:
- стеля;
- підлога;
- панелі купе;
- стояки;
- башмаки;
- уловлювачі;
- двері кабіни;
- привод дверей кабіни;
- огородження на даху.
1.4.2.2. Кабіна є металоконструкцією, що складається із стояків, що сполучають між
собою підлогу і стелю кабіни. Між підлогою і стелею встановлені загороджувальні бічні,
задні і фасадні панелі купе. Усередині кабіни на одній із стін розташована панель СОР. У
верхній і нижній частинах кабіни встановлені башмаки ковзання. На даху кабіни
встановлений привод дверей кабіни і пост ревізії. Підлога
9
кабіни нерухома. Під підлогою розташований кронштейн кріплення підвісного кабелю. З
переднього боку до підлоги кріпиться фартух. На даху кабіни ліфта з боку напрямних
встановлені поручні обгороджування. Відвідні блоки встановлені під підлогою кабіни.
10
1.4.2.3. З фасадного боку на кабіні встановлені двері. Двері можуть бути телескопічними
(двошвидкісними) (рис.4) або центрального відкриття (рис.5). Двері складаються з балки,
кареток із навішених на них стулками, зв'язаними між собою канатом, і електричного
приводу з частотним регулюванням. Балка і поріг дверей встановлені на кабіні. На балці є
лінійки, по яких на роликах пересуваються каретки із стулками. У нижній частині стулки
мають башмаки, що пересуваються по напрямним порога. Контроль за закриттям дверей
здійснюється вимикачем.
У даному ліфті застосовуються двері моделі PAX з приводом дверей АТ-120.
Мал. 4. Привод телескопічних дверей кабіни
Мал. 5. Привод дверей кабіни центрального відкриття
11
1.4.2.4. Всі вузли приводу дверей, а саме: електродвигун, приводний шків, ремінь
привода дверей і блок електронного управління встановлені на верхній балці ДК.
Привод поставляєтся на місце монтажу в заздалегідь зібраному і відрегульованому
вигляді.
Детальніше про роботу і пристрій приводу дверей див. "Робоче керівництво по
деталях і вузлах. Привод дверей".
1.4.2.5. Одним з основних вузлів безпеки ліфта є уловлювачі, що приводяться в
дію обмежувачем швидкості.
У ліфті застосовані уловлювачі плавного гальмування, що зупиняють і утримують
кабіну на напрямних при зростанні швидкості руху кабіни вниз на 15%, але не
більше ніж на 50% вище номінальної. Уловлювачі встановлені в нижній частині
кабіни на рамі підлоги. Основними деталями уловлювачів (рис.6) є: литий корпус, в
якому знаходяться плоска пружина і притискний ролик.
Мал. 6. Уловлювачі
Уловлювачі працюють таким чином. При спрацьовуванні ОШприпиняється рух каната
ОШ, закріпленого на важелі механізму включення уловлювачів. При подальшому русі
кабіни важіль повертає вал, із закріпленою тягою уловлювача. Ролик переміщається по
плоскій пружині у вертикальному напрямі відносно корпусу уловлювача. При русі ролика
вгору, після торкання і подальшого руху по поверхні головки напрямних відбувається
деформація пружини, що забезпечує необхідне гальмівне зусилля при заклинюванні.
Повернення уловлювачів у висхідне положення відбувається автоматично при підйомі
кабіни.
12
1.4.3. Обмежувач швидкості і натяжний пристрій каната обмежувача
швидкості.
1.4.3.1. Обмежувач швидкості (рис.7) служить для приведення в дію уловлювачів при
зростанні швидкості руху кабіни вниз. Він встановлений у верхній частині шахти і
кріпиться за допомогою кронштейнів до напрямної кабіни. У даному ліфті
застосовується ОС моделі Appolo (TAB20602A).
Мал. 7. Обмежувач швидкості
1.4.3.2. ОС складається із закритого кришкою корпусу, із закріпленим на нім
чавунним гальмівним шківом (рис.8). У цапфі гальмівного шківа встановлений на
підшипнику робочий диск. У розточуваннях диска на осях шарнірно закріплено два
важелі. Менші плечі важелів тягою сполучені шарнірно з великими плечима важелів
і утворюють паралелограм. На тязі також закріплені загартовані рифлені ролики. У
вихідному положенні важелі стримуються пружиною. На бічній стінці корпусу
закріплені несамозворотний вимикач і пристрій для дистанційної перевірки ОС, при
активізації якого відбувається спрацьовування ОС при русі кабіни з номінальною
швидкістю.
Відновлення вимикача у вихідне положення здійснюється дистанційно з панелі
управління.
ОС налаштовується на заводі і в процесі експлуатації регулюванню не підлягає.
13
Мал. 8. Будова обмежувача швидкості
1.4.3.3. Принцип роботи ОС наступний:
- при русі кабіни ліфта, канат ОШ, укладений в канавку робочого шківа, обертає шків
за рахунок сил тертя;
- при перевищенні числа обертів шківа (значення, що регламентується ), важелі за
рахунок відцентрових сил долають опір пружини і починають повертатися на осях;
- великі плечі важелів взаємодіють з вимикачем і розривають ланцюг управління;
- в разі подальшого збільшення швидкості ліфта відбувається подальший поворот важелів,
що приводить до заклинювання ролика між поверхнями гальмівного диска і робочого
шківа. Обертання шківа припиняється, припиняється рух каната ОШ і при
подальшому русі кабіни вниз канат розвертає важіль приводу уловлювачів і кабіна
сідає на уловлювачі.
14
1.4.3.4. Для відновлення працездатності ліфта необхідно зняти кабіну з уловлювачів
і ручкою OS, на панелі управління, встановити у вихідне положення вимикач.
Перевірка швидкості спрацьовування ОШ виконується відповідно до розділу 5
Додатку 6 ПБ 10-558-03 "Порядок проведення випробувань вузлів безпеки".
1.4.3.5. Натяжний пристрій каната ОШ (рис.9) розташований в приямку, закріплений на
напрямній кабіни ліфта і призначений для забезпечення необхідного натягу
каната ОШі створення необхідної сили тертя між канатом і канавкою шківа ОШ. Робота
натяжного пристрою контролюється вимикачем.
Натяжний пристрій складається з блоку (на малюнку не показано), сполученого з
вантажем, що коливається. Блок натяжного пристрою закритий кожухом.
Рис.9. Натяжний пристрій каната обмежувача швидкості
1.4.4. Противага.
1.4.4.1. Противага (рис.10) призначена для урівноваження ваги кабіни і 47,5%
номінальній вантажопідйомності.
Противага розміщується в шахті ліфта і підвішена на тягових канатах. Противага
розташовується збоку кабіни і рухається по напрямних.
15
1.4.4.2. Противага складається з каркаса, в якому укладені вантажі. Вантажі закріплені
кутниками, які запобігають їх випадковому випаданню з рами каркаса. Каркас складається з
верхньої і нижньої балок і стояків. У середній частині каркас скріплений стяжкою. У верхній
балці розміщуються відвідні блоки для поліспасної підвіски. У верхній і нижній частині
стояків встановлені башмаки ковзання. При необхідності противага може обладнатися
уловлювачами. На нижній балці встановлені поліуретанові буфери.
1.4.4.3. У нижній частині шахти зона руху противаги на висоту 2500 мм від дна приямка
захищена екраном.
Мал. 10. Противага
16
1.4.5. Двері шахти.
1.4.5.1. Ліфт комплектується розсувними телескопічними (двошвидкісними) дверима
чи дверима центрального відкриття (рис.11), які приводяться в рух відводкою
дверей кабіни. У даному ліфті застосовуються ДШмоделі Prima і PRIMA-S.
1.4.5.2. Двері складаються з порталу, порогу, стулок і замка.
На порталі встановлені лінійки, на яких встановлені каретки з прикріпленими до них
стулками. Кожна каретка переміщається по лінійці на роликах. Контрролики запобігають
підйому і спаду кареток з лінійок. Закривання дверей здійснюється під дією вантажу.
Рис.11. Двері шахти
1.4.5.3. У закритому положенні каретка закривається замком (рис.12).
Замок складається з кронштейна, на якому закріплена клямка. При повністю закритих
стулках клямка під дією вантажу заходить за нерухомий упор порталу дверей шахти і
стопорить каретку. Одночасно місток замикає ланцюг контролю закриття і замикання
дверей шахти.
17
При відкритті дверей кабіни рухома відводка діє на ролик замка і повертає кронштейн з
клямкою довкола осі, тим самим, звільняючи для руху стулки дверей шахти. При цьому
розмикається ланцюг контролю закриття і замикання дверей шахти.
Рис. 12. Замок дверей шахти
1.4.6. Напрямні.
Напрямні кабіни і противаги визначають положення кабіни і противаги відносно один
одного і відносно шахти, а також сприймають навантаження, що виникають при русі
кабіни і противаги і при посадці їх на уловлювачі.
Напрямні виготовлені із спеціального таврового профілю завдовжки 2,5 або 5,0 метрів і
кріпляться до стін шахти через кронштейни.
Кронштейни напрямних кріпляться до стіни шахти за допомогою дюбелів (розпірних
-для шахт виконаних з бетону, хімічних - для шахт виконаних з цегли), або за
допомогою приварювання до заставних деталей шахти.
Окремі відрізки з'єднуються між собою за допомогою шипа на одному кінці
напрямної і паза на іншому. Місце стику скріпляється стиковою планкою і болтами з
гайками і шайбами.
Тип напрямної кабіни залежить від вантажопідйомності ліфта, а тип напрямної
противаги залежить від вантажопідйомності ліфта і наявності на противазі
уловлювачів. Застосовуються напрямні наступних типів: Т65/а, Т70/а, Т82/а (ТЗ) і
Т89/в (Т2).
1.4.7. Тягові ремені і канат обмежувача швидкості
1.4.7.1. Як тяговий елемент в GeN2 Comfort застосовуються поліуретанові ремені (рис.13)
розміром 30x3 мм, армовані 12 сталевими канатами діаметром 1,61 мм кожен і розривним
зусиллям 32 кН. Кожен канат сплетений із оцинкованих дротів
18
і має формулу 7 x 7. На поверхні ременя, що
примикає до шківа тертя, нанесені V - подібні
канавки з кроком 10 мм.
Ріс.13. Тяговий ремінь
Залежно від вантажопідйомності ліфта
застосовуються різна кількість тягових ременів: 2 або 3 ремені (4D); 3 ремені (6D і 8D); 4
ремені (12W і 13D).
1.4.7.2. Кінці тягових ременів кріпляться за допомогою спеціальних
затисків (рис.14) з асиметричними клинами до підпружиненої тяги,
встановленої на балках, розташованих у верхній частині шахти.
Рис.14. Заправляння тягових ременів («мертва чалка)»
1.4.7.3. Ремені запасовані за поліспасною схемою 2:1 (рис.15).
Рис.15. Схема запасовки тягових ременів
1.4.7.4. Канат ОШдіаметром 6 мм закріплений на важелі приводу уловлювачів,
укладений в шків ОШі при перевищенні номінальної швидкості ліфта приводить в дію
уловлювачі.
19
Натягнення каната ОШ забезпечується розташованим в приямку натяжним пристроєм
ОШ.
1.4.8. Буфери.
1.4.8.1. У нижній частині шахти (у приямку) встановлені пружні поліуретанові буфери
(рис.16), призначені для гасіння кінетичної енергії кабіни при переході кабіною рівнів
нижней або верхньою поверхових майданчиків. Буфера встановлюються на опори
заввишки до 402 мм. Буфери противаги встановлені на нижній балці каркаса противаги. У
даному ліфті застосовуються буфера моделей FAA320R1 і FAA320R2.
Буфера відносяться до пристроїв безпеки. Випробування буферів відбувається
відповідно до розділу 6 Додатку 6 ПБ 10- 558-03 “Порядок проведення випробувань
вузлів безпеки".
Рис.16. Поліуретанові буфери
1.4.9. Система позиціювання.
1.4.9.1. Система позиціювання служить для зупинки ліфта на рівні посадочної
площадки і відключення приводу ліфта в разі переходу кабіною крайніх верхнього и
нижнього положень.
Система позиціювання складається з датчиків і магнітів. При взаємодії датчика з
магнітом в схему управління ліфтом подається команда на зміну швидкості руху
кабіни, або на її зупинку.
1.4.9.2. Залежно від типу дверей, з даним ліфтом застосовуються два типа системи
позиціювання:
- PRS-2-c дверима центрального відкриття;
- PRS-5- з дверима телескопічного (двошвидкісного) відкриття.
1.4.9.3. Система PRS-2 складається з комплекту магнітів закріплених на стрічці і
головки зчитування з датчиками Хола (магнітотранзисторні ключі), встановлені
на кабіні. Стрічка натягнута по всій висоті шахти. Можливе регулювання установки
магнітів по висоті.
Система PRS-5 складається з комплекту магнітів закріплених на стійці ДШі герконовых
датчиків, встановлених на ДК. Можливе регулювання їх установки.
20
Існує декілька обмежень на вживання PRS-2 і PRS-5, залежно від комплектації ліфта (див.
Standard Equipment Binder}.
1.4.10. Вантажозважувальний пристрій
Кабіна забезпечена вантажозважувальним пристроєм (ВЗП) (рис.17).
ВЗП не допускає пуск ліфта в разі його перевантаження на 10% вище за номінальну
вантажопідйомність. При цьому на панелі СОР спалахує світловий сигнал
"Перевантаження". Установка ВЗП показана на рис.18. Пристрій складається з блоку і
заздалегідь налагоджених датчиків. Блок ВЗП кріпиться на напрямній кабіни, а датчики
встановлюються на тягових ременях (по одному датчику на кожен тяговий ремінь)
недалеко від "мертвої чалки" кабинної гілки. Датчики закриваються кожухами.
Рис.18.Установка вантажозважувального пристрою
Рис.17. Вантажозважувальний пристрій
21
1.4.11. Пристрій контролю тягових ременів (BID або RBI)
Ліфт забезпечений пристроєм контролю тягових ременів (BID або RBI). Торгівельна
назва: PULSE DEVICE (рис.19).
Пристрій контролю тягових ременів використовується для контролю за зносом
поліуретанових тягових ременів методом пропускання електричних імпульсів через
металеві канати ременя.
Пристрій складається з блоку BID і датчиків. Блок BID розташовується на кабінній гілці
Рис.19. Пристрій контролю тягових ременів (BID)
22
підвіски недалеко від "мертвої чалки" і замінює собою контакт слабини канатів (SCS).
В разі використання двох тягових ременів (ліфт 4D) застосовується і контакт SCS і
блок BID. Датчики розташовуються на гілці противаги. Для підключення блоку BID
необхідно залишати вільні кінці тягових ременів не менше ніж 750 мм.
В разі зносу одного з тягових ременів або виявлення якого-небудь іншого дефекту,
блок BID посилає інформацію в контроллер, після чого поступає команда на зупинку
ліфта. Ліфт зупиняється на найближчому поверховому майданчику і відкриває двері.
Якщо застосовується два тягові ремені (ліфта 4D), то кабіна ліфта зупиняється відразу
після отримання інформації від контролера.
1.5. Короткий опис системи управління.
1.5.1. Загальні вказівки
Справжній технічний опис містить основні відомості по роботі електричної схеми
ліфта з мікропроцесорним управлінням MCS220-R. Опис розрахований на фахівців,
навчених для експлуатації ліфтів моделі GeN2 і атестованих відповідно до вимог
ПБ 10-558-03 Держміськтехнагляд.
Програмне забезпечення встановлюється на заводі-виробнику відповідно до
замовлення, але в разі виникнення необхідності завантаження робочих параметрів
безпосередньо на місці монтажу, застосовується прилад обслуговування (Service
Tool).
Даний опис містить відомості про функціональні можливості і режими роботи
ліфта, що забезпечуються цією схемою.
1.5.1.1. Підключення живлення здійснюється через головний автоматичнй вимикач
з ручним приводом. Він розташовується в панелі управління.
1.5.1.2. Привод виконаний на базі трифазного синхронного двигуна з постійними
магнітами. Електродвигун приводу забезпечений захистом по струму і по
температурі.
1.5.1.3. Живлення двигуна приводу дверей здійснюється напругою 220В через
автоматичний вимикач.
1.5.1.4. Живлення ланцюгів безпеки і управління здійснюється змінною напругою
110 В від трансформатора.
1.5.1.5. Живлення ланцюгів для підключення ремонтного інструменту здійснюється
напругою 220В через автоматичний вимикач.
1.5.1.6. Живлення ланцюгів сигналізації і управління (датчики уповільнення і
зупинки) здійснюється постійною напругою 30 В від трансформатора і випрямляча.
1.5.1.7. Живлення ланцюгів освітлення кабіни, шахти здійснюється напругою 220 В від
мережі будівлі через автоматичні вимикачі.
23
1.5.1.8. Закриття дверей і пуск кабіни ліфта здійснюється кнопкою наказу, разміщеною
на панелі СОР. Виклик кабіни здійснюється кнопками виклику, встановленими на
поверхових майданчиках.
1.5.1.9. Кнопки наказу, кнопки виклику, світлові табло (за наявності), покажчик
напрямку руху підключаються до дистанційних станцій, розташованих на
поверхових майданчиках і в кабіні. Зв'язок між контроллером і дистанційними
станціями здійснюється послідовною лінією дистанційного зв'язку.
1.5.1.10. Як пристрої, що відстежують положення кабіни в шахте,
применены датчики системи PRS, встановлені на кабіні. У залежності від
системи PRS застосовуються датчики Хола (PRS-2) або герконові датчики
(PRS-5). Ці датчики подають імпульс на зупинку кабіни. Робоче
уповільнення кабіни розраховується програмно мікроконтролером
частотного перетворювача після коректувального пробігу ліфта із записом в
довтострокову пам'ять розташування магнітів точної зупинки.
Примусове уповільнення на крайніх зупинках здійснюється датчиками
примусового уповільнення і встановлення місця розташування кабіни 1LS і 2LS.
1.5.1.11. Режими роботи ліфта визначаються програмним забезпеченням,
закладеним в процесор, який розташований на основній платі, яка здійснює
управління апаратами контролера і периферії.
1.5.1.12. На кабіні є пристрій контролю отвору дверей, призначений для
запобігання закриття дверей в разі знаходження перешкоди в отворі
ДК і ДШ. З ліфтом використовуються два види пристроїв:
- LRD - що є один або два горизонтальних світлових промені (залежно від типу
дверей і ширини отвору), розташованих на різній висоті;
- IRC2D- що є дві вертикальні планки закріплені на стійках ДК. Планки
випромінюють інфрачервоне світло утворюючи у отворі дверей інфрачервону
"штору", яка закриває весь отвір дверей по всій висоті.
1.5.1.13. Для захисту кабіни ліфта від переспуску або перепідйому відносно
крайніх поверхових майданчиків встановлюються кінцеві вимикачі, які
спрацьовують при переході кабіною крайніх робочих положень, розриваючи ланцюг
безпеки.
1.5.1.14. Рух кабіни можливий лише за умови справності всіх блокувальних
пристроїв. Спрацьовування будь-якого запобіжного пристрою приводить до
розмикання відповідного контакту в ланцюзі безпеки і зупинки кабіни.
1.5.1.15. Електроустаткування, що встановлюється в шахті, розраховане на експлуатацію
його в опалювальному, вентильованому приміщенні (температура від 0 °С до + 40 °С,
вологість не більше 80% при 20 °С).
24
1.5.1.16. Все електроустаткування підлягає заземленню відповідно до правил, що
діють, і норм, окрім котушок реле і пускачів, нульовий провід яких включається на
землю через семісторні перетворювачі рівня.
1.5.2. Опис системи управління
1.5.2.1. Система управління ліфтом на мікропроцесорній базі являє собою одиночну
просту (SAP або групову збірну (при рухові вниз - DCL або при русі в обох
напрямах - FCL) систему управління. Дана система управління дозволяє підключати
до трьох ліфтів в групу. Система управління також включає дистанційну сигнальну
підсистему послідовного підключення модульного сполучення, розробленою фірмою
ОТІС. Конструкція забезпечує простую установку, виявлення, заміну несправних
компонентів, а також захист від доступу в систему кого-небудь, окрім персоналу
фірми ОТІС.
1.5.2.2. Система управління ліфтом складається з двох частин.
Перша частина - контроллер, усередині якого встановлені: електронна плата, що
здійснює логічне управління всією системою; необхідні комутаційні і захисні
елементи і ряд інших модулів, наявність яких визначається функціями, що
виконуються ліфтом.
Друга частина - панель управління з апаратами управління (панель управління)
(рис.20). Панель управління вмонтована в обрамлення ДШ і закривається металевими
дверцями, що замикаються. Вона може розташовуватися на верхньому або
передостанньому поверхових майданчиках. У панелі управління розташовуються:
- головний автоматичний вимикач з ручним приводом;
- акумулятор;
- кнопка розгальмування гальма;
- кнопка аварійного освітлення;
- кнопка сигналізації;
- пост ERO;
- кнопка дистанційного керування спрацьовуванням ОШ;
- електрична розетка для підключення інструменту;
- блок запобіжників.
Контроллер поєднаний з панеллю управління.
25
Рис.20. Панель управління з контроллером
1.5.3. Опис режимів роботи.
1.5.3.1. Включення ліфта в роботу.
Живлення електроустаткування виробляється через головний автоматичний вимикач,
розташований на панелі управління. Після підключення живлення до системи управління
автоматично включається режим коректувального пробігу ліфта, при якому кабіна
починає рух вгору або вниз до датчиків крайніх поверхів.
26
Напрям коректувального пробігу закладається в програмне забезпечення. Мета
коректувального пробігу - визначення системою управління положення кабіни в
шахті. При досягненні кабіною одного з вимикачів точної крайньої зупинки вона
переходить на малу швидкість і зупиняється на рівні верхнього (нижнего) поверху,
після чого ліфт готовий до роботи.
1.5.3.2. Режим "НОРМАЛЬНА РОБОТА".
У режимі нормальної роботи здійснюється внутрішнє кнопкове управління з кабіни і
зовнішній виклик порожньої кабіни з поверхового майданчика, а також виконання
попутних викликів при русі вгору і вниз. Вільна кабіна із закритими дверима
залишається в очікуванні виклику, на якому вона була залишена останнім пасажиром
або в зоні парковки. Можлива стоянка кабіни з відритими дверима на вимогу
замовника.
1.5.3.3. Режим "РЕВІЗІЯ".
У режимі ревізії, який призначений для огляду шахти, управління виконується лише з
даху кабіни за допомогою спеціальних кнопок "вгору" і "вниз" поста ревізії. При
цьому дія кнопок виклику і наказів, управління з панелі управління і незалежне
обслуговування - виключаються.
Для переведення ліфта в режим ревізії необхідно перемикач на блоці управління на
даху кабіни встановити в положення "інспекція". У цьому режимі кабіна
переміщається на малій швидкості, і її рух обмежується вимикачем на крайній
верхній зупинці, що забезпечує зазор між майданчиком на даху кабіни і
перекриттям шахти - 1,8 м, і на крайній нижній зупинці. Рух можливий лише при
повністю закритих ДК і ДШ.
1.5.3.4. Режим "ERO" (управління з панелі управління).
Управління здійснюється за допомогою кнопок ВГОРУ і ВНИЗ блоку ERO,
розташованого в панелі управління. Переведення в режим "ERO" здійснюється
поворотом вимикача NORMAL/ERO в положення ERO. При цьому виключаються
всі виклику і накази, і відключається привод дверей. Рух можливий лише при
натисненні кнопок блоку ERO. Цей режим призначений лише для проведення
регламентних робіт і при евакуації пасажирів з кабіни ліфта, що зупинився
1.5.3.5. Режим "НЕЗАЛЕЖНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ"
Режим "НЕЗАЛЕЖНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ" включається спеціальним ключем,
встановленим в кабіні, при цьому виключаються всі виклики. Ліфт виконує лише
накази з кабіни і стоїть на поверсі з відкритими дверима в очікуванні інших наказів.
1.5.3.5. Режим "ПОЖЕЖНА НЕБЕЗПЕКА".
Перехід ліфта в режим пожежної небезпеки відбувається автоматично при надходженні
сигналу з системи пожежного захисту будівлі в режимі нормальної роботи. При русі ліфта
вгору після включення режиму пожежної небезпеки кабіна перейде на малу
27
швидкість, дійде до зони точної зупинки найближчого поверху і, не відкриваючи
дверей, попрямує вниз до першого поверху, не відповідаючи на накази і виклики. При
русі кабіни вниз кабіна дійде до першого поверху, не відповідаючи на накази і
попутні виклики. На першому поверсі двері відчиняться і залишаться відчиненими.
1.5.4. Дія запобіжних і аварійних пристроїв.
1.5.4.1. Автоматичне відключення електродвигуна приводу відбувається в наступних
випадках :
- при відключенні головного автоматичного вимикача (ввідного пристрою) під дією
максимально-теплового розчіплювача або унаслідок ручної дії на механізм
відключення;
- при зникненні живлення в мережі;
- при перепідйомі або переспуску кабіни відносно крайніх поверхів;
- при спрацьовуванні уловлювачів;
- при обриві каната обмежувача швидкості;
- при спрацьовуванні обмежувача швидкості;
- при натисненні кнопки "Стоп" на даху кабіни;
- при повороті перемикача "Стоп" в приямку
- при відчиненні дверей шахти;
- при відчиненні дверей кабіни;
- при обриві стрічки системи PRS-2 (замовлена опція);
- при обриві або витягу тягових ременів.
У випадку якщо зупинка з'явилася наслідком натиснення кнопок "Стоп" ліфт буде
готовий до роботи після переведення цих кнопок в нормальне положення.
В разі несправностей, що викликані розривом ланцюга безпеки, рух може бути
відновлений лише після усунення їх технічним персоналом.
1.5.4.2. Аварійна сигналізація і освітлення
Кабіна ліфта забезпечена пристроєм двостороннього гучномовного зв'язку між пасажиром
і диспетчером (обслуговуючим персоналом); диспетчер (обслуговуючий персонал)
викликається дзвінком, що включається кнопкою на панелі СОР. При зникненні живлення
в мережі цей блок живиться від вбудованого джерела, що забезпечує аварійне освітлення,
виклик диспетчера і зв'язок з ним протягом 3,5-4 годин.
28
1.6. Комплексне випробування і обкатка ліфта
1.6.1. Комплексне випробування і обкатку ліфта виконувати після закінчення
монтажних і регулювальних робіт.
1.6.2. Ця частина роботи включає перевірку працездатності ліфта, взаємодії вузлів і
механізмів у всіх передбачених режимах, балансування кабіни з противагою, перевірку
роботи електроапаратури.
1.6.3. Балансування кабіни з противагою виконувати з 47,5% завантаженням кабіни,
встановивши кабіну проти противаги, виключивши таким чином вплив ваги канатів і
підвісних кабелів. Після балансування закріпити вантажі на противазі.
1.6.4. Після проведення комплексного випробування і перевірки роботи електросхеми
виконується обкатка ліфта. Обкатка виконується з номінальним завантаженням
кабіни.
1.6.5. В процесі обкатки рух кабіни повинен здійснюватися із зупинками по всіх
поверхах як від низу до верху, так і зверху вниз.
1.6.6. Цикл із зупинками по поверхах повинен чергуватися з транзитним циклом руху
кабіни між крайніми зупинками.
1.6.7. Безперервність роботи ліфта у вказаних режимах не повинна перевищувати 8-
10 хв., після чого в роботі ліфта має бути зроблена пауза на 2-3 хв. Всього за час
обкатки має бути виконане 12-15 циклів, що чергуються.
1.6.8 Після обкатки необхідно перевірити стан стиків напрямних, башмаків кабіни і
противаги, а також виконати ревізію кріплення кронштейнів, напрямних, каркасів кабіни і
противаги, лебідки і ін. устаткування.
2. УМОВИ І ВИМОГИ БЕЗПЕЧНОЇ ЕКСПЛУАТАЦІЇ ЛІФТА
2.1. Вступ.
2.1.1. Цей документ призначений для вивчення будови і принципу дії електричних
пасажирських ліфтів компанії ОТІС моделі GeN2 Comfort., а також містить вказівки,
необхідні для повного використання їх можливостей при експлуатації і технічному
обслуговуванні.
2.1.2. Керівництво призначене для фахівців, навчених і атестованих у відповідності з
вимогами "Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів". Ці фахівці повинні пройти
підвищення кваліфікації по ліфтах моделі GeN2 Comfort виробництва ТОВ ОТІС Ліфт.
29
2.1.3. Окрім цього посібника при експлуатації ліфта слід керуватися наступними
документами:
- Супровідною документацією, що поставляється з ліфтом (паспорт, електрична
схема, креслення, сертифікати).
- Правилами будови і безпечної експлуатації ліфтів (ПББЕЛ);
- Правилами будови електроустановок (ПБЕ);
- Відомчими вказівками, що діють, і інструкціями, що не зменшують вимоги ПББЕЛ.
Сертифіковані вузли - уловлювачі, обмежувач швидкості, буфери і замки дверей
шахти ремонту не підлягають.
2.2. Загальні вказівки
2.2.1. Перед введенням в експлуатацію ліфт має бути підданий технічному
огляду.
2.2.2. Технічне обслуговування і огляд ліфта повинні виконуватися у відповідності з
виробничими інструкціями обслуговую
 
Повідомити модератору   Зареєстрований Зареєстрований  
 
Останнє редагування: 23.06.2012 15:38 Редагував admin.
  Для додавання повідомлень, Ви повинні зареєструватися або авторизуватися.
Вверх Відповісти
Працює на FireBoardОдержати останні повідомлення прямо на Ваш робочий стіл
windy Polska Izamet                                       
  TOP.TOPUA.NET