Ви застрягали коли-небудь у лiфтi? Чи не правда, неприємне вiдчуття? Проте це не найгiрше, що може трапитись, особливо, коли працює диспетчерський зв’язок або у вас є з собою «мобiльник». «Аварiйка» через пiвгодини-годину прибуде i визволить вас. Втiм, у багатоповерхiвках, якi обслуговуються ЖЕКом №20, вiдмiнено добове чергування на диспетчерському пунктi через скорочення диспетчерiв. Чергування проводиться лише вдень, причому неквалiфiкованими i непiдготовленими людьми. Усього без диспетчерського зв’язку опинилися понад 900 лiфтiв у областi — це 70%.
Спецiалiсти Держнаглядохоронпрацi стурбованi тим, що у багатьох лiфтiв закiнчився нормативний термiн експлуатацiї, який становить понад 25 рокiв. Тiльки по мiсту Вiнницi таких лiфтiв — понад 120. Для того, щоб визначити, чи придатний такий лiфт для подальшого використання, потрiбно провести його експертне обстеження. З кожним роком кiлькiсть лiфтiв з вичерпаним ресурсом експлуатацiї збiльшується. А через вiдсутнiсть диспетчерського контролю, що не виключає можливостi проникнення стороннiх осiб у машиннi примiщення, шахти, приямки лiфтiв, розкрадання та виведення з ладу приладiв безпеки, до потенцiйно небезпечних можна вiднести ще 900 лiфтiв, тобто, 70% лiфтового парку областi.
У мiстi Вiнницi та областi експлуатується 1500 лiфтiв, з них пасажирських — 1449, лiкарняних — 49, вантажних — 76. На жаль, нещодавно трапилася трагедiя. На заводi пакувальних виробiв загинув рiзноробочий Вiталiй Ч. Пiд час обiдньої перерви вiн самовiльно вирiшив вивантажити метал iз кабiни вантажного лiфта. Внаслiдок порушення технологiї вивантаження виникло перевантаження (вага металу плюс електрокара) — лiфт поїхав донизу, i працiвник був смертельно травмований.
Тривогу спецiалiстiв викликають i пасажирськi лiфти в нашому мiстi. Адже, як вони вiдзначають, помiтно знизилась якiсть контролю диспетчерських пунктiв за станом лiфтiв, у яких є пошкодження, машиннi примiщення невчасно ремонтуються, а прибиральницi пiд’їздiв часто змiтають смiття у шахти лiфтiв, що теж впливає на їхню справнiсть. Грабуються машиннi вiддiлення лiфтiв — збитки сягають 13 тисяч гривень.
Не раз траплялися критичнi випадки — просто лiфт вчасно вiдключали i ремонтували.
Що ж, не хотiлося писати «страшилки», але така реальнiсть. Нещодавно Держнаглядохоронпрацi, який надав цi матерiали, надiслав лист-попередження у вiдповiдну службу мiськвиконкому. Адже на черзi до експертного обстеження — 116 лiфтiв, строк експлуатацiї яких закiнчується ...
|